Kawasaki World banner

1 - 18 of 18 Posts
G

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #1
I want to drain the coolant but other than removing one of the lower hoses I dont see where to drain it. Can anybody help me out?

Thanks Dave

</p>
 
G

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #2
If I remember correctly there isn't a "petcock"...gotta pull the hose man!

</p>
 
G

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #4
I said F it & just cut my coolant lines...much faster! Plus who needs all those damn hoses anyway? Great way to reduce weight!

</p>
 

·
Registered
Joined
·
7,910 Posts
Naaaaaahhhh, there are drains on there. two of them. one at the bottom of the water pump and one on the cylinders. look for the one on the cylinders just below and to the right of the upper hose clamp (go straight up from where the oil filter screws onto the adapter.

"You must be fast, 'cause I was haulin' ass when I passed you."</p>
 
G

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #7
Damn do I feel like an ASS! Guess there's a reason for owning a service manual, eh? <img src=http://www.ezboard.com/intl/aenglish/images/emoticons/roll.gif ALT=":rollin">





</p>
 

·
Registered
Joined
·
2,522 Posts
Cookin, you can save a little more weight by leaving out that oil drain plug also! <img src=http://www.ezboard.com/intl/aenglish/images/emoticons/roll.gif ALT=":rollin">

</p>
 

·
Registered
Joined
·
13,069 Posts
Well just for the record oil is pretty heavy drain it also...... Two or three tenths there....<img src=http://www.ezboard.com/intl/aenglish/images/emoticons/laugh.gif ALT=":lol"> <img src=http://www.ezboard.com/intl/aenglish/images/emoticons/laugh.gif ALT=":lol">

The Green Monster</p>
 
G

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #10
The Blita is corrcect, I drained mine and filled with engine Ice. two bolts, and unbolt the resevoir, to tip upside down.

</p>
 

·
Registered
Joined
·
979 Posts
The air in your tires also takes up weight, drain that also. The reason I said that was this: Seriosly, I have a friend I swear drains the air out of his Honda tires every week. He then refills them-duh. He says "This keeps his tires fresh?" What an asshole. He does friggin know how to ride that bike. Must be all that new air!!!

</p>
 

·
Registered
Joined
·
19,229 Posts
Instead of air, put helium in your tires to reduce weight. Helium molecules are real small though, so they escape. Osmosis, that is. You have to add more helium all the time. If you have a silver 12, don't use helium in the front tire. The front end is too light as it is.



Also, drink lite beer so you'll weigh less.

</p>
 

·
Registered
Joined
·
7,910 Posts
I run mile high air in my 12's tires. It thinner you know, and my Dyno tests confirmed is adds 37.5 rear wheel horsepower. I swear it does, I'm not lying. <img src=http://www.ezboard.com/intl/aenglish/images/emoticons/eek.gif ALT=":eek">

"You must be fast, 'cause I was haulin' ass when I passed you."</p>
 
G

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #14
I was thinking about running Hydrogen in my tires...then remembered what happend to our good friends aboard the Hindenburg...guess I'll stick w/helium! Ouch! <img src=http://www.ezboard.com/intl/aenglish/images/emoticons/roll.gif ALT=":rollin">



Actully, that shit ain't funny...please disregard my above comment & remove it from the records...

</p>
 

·
Registered
Joined
·
7,910 Posts
Its on the record and staying there Cookin. I bet you made out with your girlfriend during Schindlers List, too, didn't you!!!! LOL <img src=http://www.ezboard.com/intl/aenglish/images/emoticons/eek.gif ALT=":eek">

"You must be fast, 'cause I was haulin' ass when I passed you."</p>
 
G

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #16
I use K-Y jelly in my crankcase....it's much lighter than oil.

</p>
 

·
Registered
Joined
·
222 Posts
HAHAHAHAH COOKIN i just read your New title......<img src=http://www.ezboard.com/intl/aenglish/images/emoticons/laugh.gif ALT=":lol">



What happened to BUSA-FUCKER.....hahahaah The chickens are harder to catch and harder to fuck.....hahaha<img src=http://www.ezboard.com/intl/aenglish/images/emoticons/laugh.gif ALT=":lol">

</p>
 
1 - 18 of 18 Posts
Top