Hallo iedereen. Ik ben al een tijdje ZX12R-rijder. Ik heb een ZX12R uit 2004 die ik nieuw heb gekocht en die me "0" problemen heeft bezorgd. Ik ben dol op deze motoren en heb er eindelijk weer een gevonden (2001 ZX12R) in mijn prijsklasse ($600,00), dus ik heb niet geaarzeld om hem op te pikken, ook al vertelde de eigenaar me dat de motor vastzat. De motorfiets is in uitstekende staat, cosmetisch gezien, en heeft nog steeds de originele gelakte kuipwerk. Dus ik hoop dat alle kennis op deze site me zal begeleiden en me zal helpen de motorfiets aan de praat te krijgen.
Ik breng de motorfiets naar huis en zet hem in de eerste versnelling en wieg hem heen en weer... en was verrast te ontdekken dat de krukas kan draaien. De krukas draait echter een paar slagen als je hem achteruit en dan vooruit rolt en dan blokkeert. Als ik op de startknop druk nadat ik hem achteruit of vooruit heb gerold, draait hij soms als ik de startknop een seconde of twee indruk en schakelt hij dan uit.
Het "goede" nieuws, denk ik, is dat het me daadwerkelijk is gelukt om hem continu te laten draaien en dat hij daadwerkelijk startte en stationair draaide. Ik liet hem ongeveer een minuut stationair draaien en gaf toen een beetje gas, waarna de motor afsloeg en terugging in diezelfde half blokkerende modus toen ik probeerde de krukas in de versnelling te draaien door hem heen en weer te wiegen. Natuurlijk druk je op de startknop en de motor maakt alleen een klonk geluid.
Ik heb de bougies verwijderd en alles zag er goed uit, behalve bougie nr. 2. Het leek erop dat iemand een hamer had gepakt en de punt en diode had verbrijzeld tot ze onherkenbaar waren.
Er lijken nergens gaten in het carter te zitten. Ik heb de olie afgetapt en er zitten veel metaalschilfers in de olie.
Alle hulp wordt zeer gewaardeerd. Ik ben van plan dit zelf te doen. Dit zal me hopelijk oefening geven voor als er ooit iets met mijn ZX12 uit 2004 gebeurt. Bedankt aan alle ZX12-fanaten die nog steeds net zoveel van deze motor houden als ik.
Ik breng de motorfiets naar huis en zet hem in de eerste versnelling en wieg hem heen en weer... en was verrast te ontdekken dat de krukas kan draaien. De krukas draait echter een paar slagen als je hem achteruit en dan vooruit rolt en dan blokkeert. Als ik op de startknop druk nadat ik hem achteruit of vooruit heb gerold, draait hij soms als ik de startknop een seconde of twee indruk en schakelt hij dan uit.
Het "goede" nieuws, denk ik, is dat het me daadwerkelijk is gelukt om hem continu te laten draaien en dat hij daadwerkelijk startte en stationair draaide. Ik liet hem ongeveer een minuut stationair draaien en gaf toen een beetje gas, waarna de motor afsloeg en terugging in diezelfde half blokkerende modus toen ik probeerde de krukas in de versnelling te draaien door hem heen en weer te wiegen. Natuurlijk druk je op de startknop en de motor maakt alleen een klonk geluid.
Ik heb de bougies verwijderd en alles zag er goed uit, behalve bougie nr. 2. Het leek erop dat iemand een hamer had gepakt en de punt en diode had verbrijzeld tot ze onherkenbaar waren.
Er lijken nergens gaten in het carter te zitten. Ik heb de olie afgetapt en er zitten veel metaalschilfers in de olie.
Alle hulp wordt zeer gewaardeerd. Ik ben van plan dit zelf te doen. Dit zal me hopelijk oefening geven voor als er ooit iets met mijn ZX12 uit 2004 gebeurt. Bedankt aan alle ZX12-fanaten die nog steeds net zoveel van deze motor houden als ik.